dijous, 25 de juliol del 2013

Supplí



Les supplí són croquetes d'arròs, fetes del risotto que ha sobrat d'un àpat anterior. Es tracta d'una recepta casolana de reaprofitament que no és habitual trobar en la carta de les pizzeries i trattories del nostre país, però que en canvi, segons ens explica Lucia Patarca, forma part del repertori familiar de totes les cases italianes, i existeixen diferents versions en totes les regions del país.

Les podem preparar amb qualsevol classe de risotto: de ceps, de pesto, de salsa bolognesa... i es farceixen amb una mica de mozzarella o un trocet de salsitxa, o ambdues coses.

Ingredients

risotto que ens hagi sobrat, o bé que farem expressament per aquesta ocasió
200 gr. de mozzarella
una mica de pesto (si en volem afegir)
salsitxes (si en volem afegir)
oli
2 ous
pa ratllat

Preparació

Tallem la mozzarella a trocets allargats i la posem en una escorredora perquè perdi l'aigua.



Amb l'ajuda de la mà, formarem croquetes posant una capa d'arròs amb un trocet de mozzarella al mig, o bé un trocet de salsitxa que prèviament haurem fregit una mica.  També hi podem afegir una mica de pesto. Depenent de la classe de rissotto que utilitzem  haurem de triar el farciment del supplí que més se li escaigui. 


Cobrim amb arròs donant-li una forma arrodonida o lleugerament allargada. Procurarem pressionar una mica perquè la croqueta es compacti i no se'ns trenqui al fregir-la.


Passem els supplí per ou batut i pa ratllat.


Els fregim en abundant oli calent fins que estiguin daurants, aproximadament 5 o 6 minuts.



Imprimir Imprimir la recepta

2 comentaris:

  1. Un recepta d'aprofitament molt resultona, Cristina. M'ha recordat al que feia la meva avia amb les restes de la paella... sol que ella feia una truita. Petons.

    PD: Em vaig suscriure per correu electrònic, però només vaig rebre la recepta d'aquell dia, la resta no.

    ResponElimina
  2. També la meva mare feia servir la paella de dia previ per fer-ne truites. era un record amagat que te tinc que agrair.
    Per cert, ara que el teu home es fa el Henry Higgins, vas tú i et transformes en Carmela Soprano.

    ResponElimina