divendres, 27 de setembre del 2013

Salsitxes amb samfaina



Aprofitant que tenia a casa albergínies i pebrots que l'Antònia i el Manel em van portar del seu hort a l'Espluga, he preparat aquesta samfaina per acompanyar unes salsitxes. Pa per sucar i una amanida és tot el que s'hi ha d'afegir per tenir un àpat suculent.

He estat dubtant si posar aquest plat en el bloc perquè, és veritat, de tan senzil fa riure. Però el meu fill m'ha convençut: al capdevall això no deixa de ser un receptari familiar fet amb l'objectiu, entre d'altres, d'ajudar els meus fills si algún dia es decideixen a agafar una cassola amb la intenció de cuinar alguna cosa, i els ve de gust provar de fer algun dels plats que sovint mengem a casa. O sigui que aquí està:

Ingredients

Salsitxes (les que ens agradin més; jo he posat unes farcides de bolets)
un pebrot vermell tallat petit
una albergínia tallada petita
tomàquet ratllat o triturat natural (jo hi vaig posar tomàquet fregit)
sal
oli


Preparació


En una cassola o paella fonda amb una mica d'oli fregim les salsitxes tallades a trocets. Quan estiguin rosses les treiem i les reservem.


En el mateix oli fregim les verdures amb una mica de sal. El foc ha d'estar una mica viu per tal que quedin una mica rossetes i "al dente".



Afegim les salsitxes que teniem reservades i el tomàquet fregit.

Si hi posem tomàquet cru, ja sigui ratllat o triturat de pot, haurem de posar primer el tomàquet, esperar que es fregeixi una mica i després afegir-hi les salsitxes.

Donem unes voltes, deixem un parell o tres de minuts i ja les tenim a punt.






ImprimirImprimir la recepta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada