divendres, 15 de novembre del 2013

Codonyat




L'Antonia i el Manel em van portar fa uns dies aquests codonys de la foto, collits a casa seva. De la bossa sortia un aroma que et transportava directament a l'hort del poble i et convidava a fer amb ells alguna cosa de seguida. El que em venia al cap immediatament era un codonyat casolà, però jo no n'havia fet mai, així que de moment allò era un problema.

L'Antònia, però, em va explicar com ho feia la seva sogra, i aquí tenim la recepta. Al final no va resultar tan complicat com em pensava, i el resultat i la satisfacció de veure que quedava tan bo, va valer la pena.

Vaig utilitzar 2 kg. de codonys i el mateix pes de sucre, i em va sortir codonyat com per donar de berenar a tot el barri. En tot cas hem de tenir en compte que haurem d'utilitzar la mateixa quantitat de sucre que de fruita un cop l'haguem bullit.

Ingredients

codonys
sucre: el mateix pes que de codonys, un cop bullits

Preparació


Posem a bullir els codonys sencers en aigua abundant, fins que siguin tous.



Els escorrem, tallem i retirem les llavors i les parts que siguin macades o fosques. No els hem de pelar perquè justament la pell és el que fa que cualli.

Pesem els codonys un cop nets i els posem en un bol. Afegim el mateix pes de sucre, i ho triturem tot. Jo ho fet amb la thermomix, la qual cosa facilita el fet de pesar els ingredients, i el triturat queda molt uniforme.


Posem la barreja al foc i la fem bullir a foc suau...


...fins que agafi prou consistència i tingui un bonic color de caramel.

Aboquem el codonyat encara calent en els recipients que haguem triat. Jo ho he fer en uns tuppers que tenia per casa, però podem triar motlles amb formes boniques per donar-li un toc més sofisticat.





Imprimir Imprimir la recepta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada