dilluns, 27 d’octubre del 2014

Arròs amb ceba i gambes



Aquest és un arròs que té història a casa meva, perquè me'l feia la meva sogra quan jo estava embarassada i no em deixaven menjar sal. Jo havia de fer repòs i no em deixaven aixecar del llit i a més no podia menjar gens de sal. Doncs ella venia a casa i em feia plats com ara aquest arròs que amb el gust de la ceba fregideta i les gambes ja n'hi havia prou perquè jo el trobés boníssim.

Ara ja ha quedat com un plat familiar que jo preparo, ara sense restriccions, amb la seva miqueta de sal. Senzillíssim i èxit assegurat!

Ingredients

200 gr. d'arròs (jo utilitzo arròs ecològic del Delta de l'Ebre)
1 ceba grossa
200 gr. de gambes o llagostins (poden ser congelats, com més grossos millor)
sal
oli

Preparació

Tallem la ceba en juliana, la salem i la fregim a foc suau en una paella amb una mica d'oli.

Quan estigui feta pugem el foc i afegim les gambes o els llagostins. Donem unes quantes voltes per barrejar tot bé i quan les gambes estiguin fetes apaguem el foc i reservem.

En una olla prou gran fem bullir aigua amb sal i hi bullim l'arròs. N'hi haurà prou amb 15-17 minuts. Després l'escorrem i l'esbandim una mica sota l'aixeta.

Tornem a posar la paella amb la ceba i les gambes al foc i afegim l'arròs. Donem unes voltes per tal que l'arròs s'impregni amb l'oli i la ceba i es fregeixi una mica. Apaguem i servim. 



Imprimir
Imprimir la recepta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada