dimarts, 25 de novembre del 2014

Truita de mongetes


La truita de mongetes és un clàssic de la més humil cuina catalana al qual, si he de dir la veritat, jo mai no havia vist la gràcia. Recordo les gruixudes truites de mongetes que de vegades feia la meva mare, que al pare li agradaven tant i que jo més aviat m'havia de menjar a la força. Però ah!, això és tota una altra cosa. He hagut de veure com feia una truita de mongetes el senyor José Andrés en el seu llibre Made in Spain, per entendre l'alegria que poden donar les coses més senzilles.

José Andrés hi posa ceba tendra, que també és molt bona, però jo la he fet amb all i julivert: si s'ha de ser clàssic més val ser-ho del tot. També se li pot afegir un parell de talls de botifarra del perol (aquesta versió dedicada a JAL)

Ingredients

2 ous per cada truita
mongetes cuites (jo he utilitzat unes de petites, que són molt tendres)
all
julivert
sal
oli

Preparació

Posem oli en una paella i hi fregim les mongetes. 


No cal fer-les massa perquè hem d'evitar que es desfacin, així que les tractarem amb molta cura, foc suau i sense passar-nos de temps. Afegim l'all i el julivert tallats petits i ho barregem. Hi donem unes voltes, que es barregin els gustos i reservem en un plat a part.

Netegem la paella amb un troç de paper de cuina i hi posem unes gotes d'oli net. Quan sigui calent hi aboquem 2 ous que haurem batut amb una mica de sal, i quan comenci a cuallar hi afegim les mongetes, que posarem en una sola capa, sense amuntegar. 


La idea és que l'ou acabi de quallar enganxant en ell les mongetes. El meu suggeriment és que no deixeu quallar l'ou completament ni li doneu la volta a la truita. Al ser una truita individual, de només 2 ous, n'hi haurà prou que hagi quallat la base i que la superfície quedi una mica crueta.

Passar la truita a un plat i reservar calenta. Passar a fer la següent. El procés és molt ràpid, i de seguida tindrem fetes les 2, 3 o 4 truites que necessitem.

Bon profit i gaudiu dels aplaudiments que ben segur rebreu!





Imprimir
Imprimir la recepta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada